A la fira Alimentària hi ha gairebé 150 empreses catalanes. Els productes catalans s’estan donant a conèixer arreu del món en un escenari pràcticament immillorable. L’objectiu principal, entre d’altres, és donar a conèixer programes d’exportació, comercialització i expansió internacional i la consolidació de la marca Catalunya a la resta del mon.
Hi ha una gran varietat de productes, des de fruita seca, elaborats carnis, oli o embotits fins a arròs, peix i aigua, passant per cervesa artesana, xocolates, làctics i formatges, entre molts d’altres. També s’exposen productes dietètics, ecològics i de comerç just.
El dinamisme del sector carni es notori amb la participació directa de bona part de les empreses catalanes.
Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016
En el context d’una Fira que generarà un impacte superior als 170 milions a Barcelona i la seva àrea metropolitana, les empreses catalanes estan mantenint reunions amb empreses de la Xina i el Líban per treballar en l’apertura de nous mercats com són el boví, la fruita d’os i els cítrics. Paral·lelament també s’estan mantenint trobades amb el País Basc, Navarra i Múrcia.
Cal destacar, aquest dimarts, la presentació oficial de la designació de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 que compta amb la xef Carme Ruscalleda com a ambaixadora. El guardó que va començar a funcionar ara fa poc més d’un any, pretén difondre la qualitat de vida, l’educació saludable, la sostenibilitat i la cultura i innovació gastronòmica de la regió guanyadora. Una identitat alimentària que impulsa la promoció turística de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario